Over KVW De Blaak

Wat houdt KVW in?

Stichting KVW de Blaak is een vrijwilligersorganisatie in Tilburg, voor kinderen in de kleuter- en basisschoolleeftijd, die jaarlijks aan de hand van een thema een fantastische week in elkaar zet waarbij knutselen, sport, spel, denken, doen en creativiteit een grote rol speelt.

Afdeling de Blaak is één van de 11 afdelingen van de overkoepelende Stichting Kinder Vakantie Werk Tilburg. Elke afdeling is geheel zelfstandig en maakt ieder jaar een eigen programma. In de laatste week van de basisschoolvakantie barst het feest weer los in de tent aan de Beeklaan.

Sinds enkele jaren bestaat de deelnemersgroep uit ± 800 deelnemende kinderen onder leiding van ± 240 vrijwilligers.

Elke afdeling van de overkoepelende Stichting KVW Tilburg kent zijn eigen programma, structuur en bestuur. Elke afdeling werkt dus geheel zelfstandig.
KVW de Blaak vindt elk jaar plaats in de laatste week van de basisschoolvakantie. Van maandag tot en met vrijdag worden de kinderen van 09.00 uur tot +/-16.00 uur bezig gehouden met sport en spel, denk- en doe-spelletjes en alles wat met creativiteit te maken heeft.

Elk jaar kent zijn eigen thema met daarbij een groot decor in de tent op de locatie. Aan de hand van een toneelstuk, dat de rode draad van de week vormt, wordt de week aan elkaar geregen.

Elke dag kent twee dagdelen. Het ochtendprogramma met een lunch en het middagprogramma. Dit met uitzondering van de jongsten, de kiddies, deze kent alleen een ochtendprogramma.

Er zijn ook uitstapjes. Dat betekent dat we met een groep naar een bos of het centrum van Tilburg gaan of bijvoorbeeld een uitstapje maken met de bus naar een pretpark. Tot slot kent elke week een begin en helaas ook een eind. Ook de vrijdag is de laatste jaren een dag geweest om niet te vergeten. Na een leuk dagprogramma wordt de week afgesloten met een spannend eindtoneel en feestmuziek.

Wat houdt KVW in?

Al vele jaren zetten we een grote tent neer op het veld aan de Beeklaan (tegenover winkelcentrum De Blaak). In de tent wordt een levensgroot decor gebouwd door onze vrijwilligers en het veld wordt aangekleed in de stijl van het thema van dat jaar. Het terrein wordt afgeschermd met dranghekken zodat de kinderen niet zomaar de straat op kunnen rennen. Verder bevinden zich op het terrein een toiletwagen, kantoren en een EHBO post.

Op de dag dat we met bussen naar een pretpark gaan wordt een deel van de Beeklaan afgezet. We verzoeken u om op deze dag geen auto's te parkeren aan de Beeklaan nabij het KVW terrein.

Heb je vragen?

Neem dan heel eenvoudig contact met ons op via onderstaand formulier

© 2024 KVW de Blaak. Ontwikkeld door E-wolve.